Spring videre til hovedindholdet

Hvordan opretter jeg en lukningsperiode for en inddelingsgruppe? (2 minutters læsning)

Opdateret for over 5 måneder siden

Bemærk: Som operatør af et salgssted kan du i øjeblikket kun oprette en lukningsperiode for hele salgsstedet og ikke for individuelle inddelingsgrupper.

Vi anbefaler i stedet at sende en in-app push-besked til alle brugere på salgsstedet. Denne besked bør specificere den pågældende inddelingsgruppe (som en virksomhed eller klasse) og perioden, hvor leveringer vil være sat på pause.

For eksempel: Hvis en klasse skal på udflugt, kan det være nyttigt at informere forældre for at undgå utilsigtede bestillinger i denne periode. For vejledning om, hvordan man sender push-beskeder, henvises til vores [in-app push-besked guide].



Bemærk for brugere med standardvalg i bestillingsflowet:


Hvis brugere har et standardvalg sat op i deres app, anbefaler vi, at de opretter en ferieperiode for at forhindre automatisk fornyelse og betaling for bestillinger i perioder, hvor vælgeren ikke modtager leveringer.

Brugere kan aktivere dette ved at:

  • Gå til deres bestillingsmodul.

  • Rulle ned til bunden af siden.

  • Tilføje en ferieperiode ved at redigere deres ferieindstillinger.


Bemærkning om refunderinger: Hvis en bruger fejlagtigt placerer en bestilling under lukningsperioden, kan du hjælpe dem med refusionsprocessen. For vejledning i, hvordan man foretager en refusion, henvises til vores [guide om refunderinger til brugere].

Besvarede dette dit spørgsmål?