Spring videre til hovedindholdet

Hvordan opretter jeg inddelingsgrupper for mit salgssted? (3 minutters læsetid)

Opdateret i denne uge

I Kanpla hjælper inddelingsgrupper dig med at organisere dit salgssted ved at opdele brugerne i tydelige kategorier som personale, elever eller besøgende.

For eksempel:

  • I en skolekantine kan du oprette en gruppe for hver klasse (1A, 1B osv.)

  • På en arbejdsplads kan du opsætte grupper for afdelinger som Salg, HR eller Gæster

Ved at bruge inddelingsgrupper kan du:

  • Opdele brugere i relevante afdelinger, klasser eller besøgstyper

  • Håndtere fakturering separat for hver gruppe

  • Styre hvilke produkter, menuer og visninger der er tilgængelige for forskellige grupper

  • Bestemme hvilke moduler specifikke brugere har adgang til

  • Vise målrettede bannere på startsiden for bestemte vælgere.

Dette holder dit salgssted organiseret og sikrer, at hver bruger ser de muligheder, der er relevante for dem.


Trin-for-trin-guide:

Trin 1: Gå til www.admin.kanpla.dk/

Trin 2: Klik på “Salgssteder” i menuen til venstre

Trin 3: Find og klik på det salgssted, du vil tilføje inddelingsgrupper til

Trin 4: Klik på fanen “Brugere”

Trin 5: Klik på knappen “+ ny division”

Trin 6: Giv din sektion et navn

For eksempel:

  • Hvis vælgergrupperne repræsenterer forskellige afdelinger, anbefaler vi at navngive sektionen “Afdelinger

  • Hvis vælgergrupperne er forskellige klasser på en skole, anbefaler vi at navngive sektionen “Klasser

Trin 6: Giv dine valgmuligheder et navn

Eksempel: “Medarbejdere”, “Gæster”, “1A”, “2A” osv.

Trin 7 (valgfrit): Vælg om opdelingen skal være skjult

Hvis den er skjult, vil brugere i denne opdeling ikke være synlige for andre

Trin 8 (valgfrit): Hvis nødvendigt, indtast en adgangskode for et specifikt produkt eller modul

Dette giver brugere særlig adgang, hvis de indtaster den korrekte adgangskode


Vil du se det i praksis?

Se denne korte introduktionsvideo for en fuld gennemgang:

Besvarede dette dit spørgsmål?