I Kanpla hjælper inddelingsgrupper dig med at organisere dit salgssted ved at opdele brugerne i tydelige kategorier som personale, elever eller besøgende.
For eksempel:
I en skolekantine kan du oprette en gruppe for hver klasse (1A, 1B osv.)
På en arbejdsplads kan du opsætte grupper for afdelinger som Salg, HR eller Gæster
Ved at bruge inddelingsgrupper kan du:
Opdele brugere i relevante afdelinger, klasser eller besøgstyper
Håndtere fakturering separat for hver gruppe
Styre hvilke produkter, menuer og visninger der er tilgængelige for forskellige grupper
Bestemme hvilke moduler specifikke brugere har adgang til
Vise målrettede bannere på startsiden for bestemte vælgere.
Dette holder dit salgssted organiseret og sikrer, at hver bruger ser de muligheder, der er relevante for dem.
Trin-for-trin-guide:
Trin 1: Gå til www.admin.kanpla.dk/
Trin 2: Klik på “Salgssteder” i menuen til venstre
Trin 3: Find og klik på det salgssted, du vil tilføje inddelingsgrupper til
Trin 4: Klik på fanen “Brugere”
Trin 5: Klik på knappen “+ ny division”
Trin 6: Giv din sektion et navn
For eksempel:
Hvis vælgergrupperne repræsenterer forskellige afdelinger, anbefaler vi at navngive sektionen “Afdelinger”
Hvis vælgergrupperne er forskellige klasser på en skole, anbefaler vi at navngive sektionen “Klasser”
Trin 6: Giv dine valgmuligheder et navn
Eksempel: “Medarbejdere”, “Gæster”, “1A”, “2A” osv.
Trin 7 (valgfrit): Vælg om opdelingen skal være skjult
Hvis den er skjult, vil brugere i denne opdeling ikke være synlige for andre
Trin 8 (valgfrit): Hvis nødvendigt, indtast en adgangskode for et specifikt produkt eller modul
Dette giver brugere særlig adgang, hvis de indtaster den korrekte adgangskode
Vil du se det i praksis?
Se denne korte introduktionsvideo for en fuld gennemgang: