Spring videre til hovedindholdet

Hvordan opretter jeg en kasse i et POS-modul? (3 minutters læsetid)

Opdateret for over 2 uger siden

Kasser giver dig mulighed for at definere, hvordan ordrer håndteres og behandles i dit POS-modul. Du kan tilpasse kasserne ud fra terminalopsætning, placering, betalingsmetoder og brugeroplevelse — uanset om det er betjent, selvbetjening eller baseret på en kiosk.


Følg nedenstående trin for at oprette og konfigurere en kasse i dit POS-modul:

Trin-for-trin guide:

Trin 1: Log ind på Kanpla Administration med din e-mail og adgangskode.

Trin 2: Klik på “Indstillinger” i menuen til venstre.

Trin 3: Gå til sektionen “Moduler.”

Trin 4: Vælg det POS-modul, som du vil oprette en kasse for.

Trin 5: Klik på knappen “Kasser”, som du finder lige under modulnavnet.

Trin 6: Klik på “Tilføj kasse” for at oprette en ny kasse.

Trin 7: Indtast et navn til kassen (f.eks. Café-kasse, Reception-kiosk).

Trin 8: Vælg den lokation, hvor kassen skal bruges.

Trin 9: Indtast Terminal-ID’et – dette finder du bag på din fysiske betalingsterminal.

Trin 10: Vælg typen af kasse:

  • Betjent – Bruges af personale ved en fysisk terminal.

  • Selvbetjening – Bruges direkte af kunden uden personale.

  • Billetvalidering – Anvendes til scanning og validering af billetter.

Trin 11: Vælg de foretrukne betalingsmetoder (f.eks. kort, Kanpla-saldo, kontant).

Trin 12 (Valgfrit): Aktiver QR-kode med ordre-ID, hvis du vil gøre scanning og behandling nemmere.

Trin 13 (Valgfrit): Aktiver “Indtast brugernavn”, hvis du ønsker, at brugere kan indtaste deres navn ved bestilling i KMS.

Trin 14: Vælg det sprog, som kassen skal bruge.

Trin 15: Klik på “Gem” for at oprette kassen.

Trin 16: Klik på “Gem” igen i øverste højre hjørne for at gemme og anvende alle ændringer.


Vil du se det i praksis?

Se denne korte introduktionsvideo for en komplet gennemgang af opsætningen:

Besvarede dette dit spørgsmål?